Onderaan deze pagina vindt u een selectie van veelgestelde vragen en antwoorden. Staat uw vraag er niet bij? Neem dan contact op via info@toolplan.nl of bel op werkdagen tussen 8:30 en 17:00 naar 0251-260 680.
-
Wat is Toolplan?
Toolplan is een handige hulp voor het effectief organiseren, beheren, repareren, onderhouden en keuren van het materieel binnen een middelgrote onderneming, vrijwilligersorganisatie of vereniging. Doordat er vele betrokkenen zijn bij de diverse werkprocessen, is goed inzicht essentieel om op te sturen.
-
Welke varianten zijn beschikbaar?
Toolplan wordt zowel in de cloud als on-premise aangeboden. De cloud versie biedt robuuste beveiliging en optimaal gebruikersgemak. Als u installatie en configuratie en beveiliging volledig in eigen beheer wilt houden kunt u er voor kiezen Toolplan te installeren op uw eigen server.
DSE kijkt graag samen met u en uw ICT afdeling wat voor uw organisatie de optimale oplossing is. Hierbij is vaak in onderling overleg veel mogelijk.
-
Kan ik Toolplan proberen?
DSE biedt de mogelijkheid Toolplan gedurende 2 maanden gratis te evalueren. Er wordt voor u dan een privé omgeving in de cloud aangemaakt waar u kunt inloggen.
-
Wat kost Toolplan?
Kijk op prijzen voor actuele prijsinformatie.
Wilt u Toolplan on-premise installeren? Vraag ons om een maatwerk prijsopgave.
-
Hoe wordt Toolplan geleverd?
Als u de Cloud versie van Toolplan afneemt ontvangt u van ons een link naar uw omgeving waar u zelf accounts kunt aanmaken.
Als u voor de on-premise oplossing kiest zullen wij in overleg met uw ICT afdeling de applicatie op uw servers installeren. Na installatie volgt DSE in overleg met u het implementatieplan zodat u snel aan de slag kunt met Toolplan
-
Wat is de levertijd van Toolplan?
De cloud omgeving van Toolplan wordt direct aangemaakt nadat u uw gegevens online heeft ingevoerd. U ontvangt dan een mail en kunt direct aan de slag.
De on-premise installatie wordt uitgevoerd in samenwerking met uw ICT afdeling. In onderling overleg zal de installatie worden ingepland.
-
Hoe verloopt de facturatie?
Na afloop van de proefperiode nemen wij contact met u op. Als u uw account wilt continueren in de cloud sturen wij een factuur voor een jaarabonnement voor het door u aangegeven aantal beheerders en gebruikers.
Voor de on-premise levering van Toolplan factureren we 50% na de ontvangt van de opdracht en 50% na installatie.
-
Voor hoe lang ga ik een overeenkomst aan?
De overeenkomst wordt over het algemeen aangegaan voor de duur van één jaar. Vervolgens wordt telkens stilzwijgend met één jaar verlengd, tenzij U of DSE de overeenkomst schriftelijk opzegt met inachtneming van een opzegtermijn van drie maanden vóór het einde van de betreffende periode. De details van de overeenkomst maken vanzelfsprekend deel uit van de met uw organisatie af te sluiten specifieke overeenkomst.
-
Ik heb andere vragen over het bestellen of ik ondervind problemen tijdens het bestellen
Met vragen over het bestellen van Toolplan kunt u contact opnemen met info@toolplan.nl of op werkdagen tussen 8:30 en 17:00 bellen naar 0251-260680.
-
Kan ik ondersteuning krijgen bij de ingebruikname van Toolplan?
Wij beseffen ons dat de implementatie van een softwarepakket in uw organisatie tijd in beslag neemt en dat de ruimte in uw agenda mogelijk beperkt is. Daarom bieden wij implementatie consultants aan die u begeleiden met de implementatie en in goed overleg taken van u kunnen overnemen. Kijk op prijzen voor actuele prijsinformatie.
-
Hoe is het onderhoud geregeld?
Onderdeel van de overeenkomst is de onderhoudsovereenkomst. In deze overeenkomst worden o.a. afspraken gemaakt omtrent updates en upgrades en bugfixes. Deze onderhoudsovereenkomst maakt deel uit van de opdracht en zal in onderling overleg worden samengesteld.
-
Hoe wordt de continuïteit van Toolplan gewaarborgd?
Bij de door DSE gehoste omgevingen wordt regelmatig een back-up van uw gegevens gemaakt zodat na een eventuele storing deze bewaard blijven. Als u zelf Toolplan host dient u zelf voor de back-up zorg te dragen. Als u Toolplan afneemt van DSE zullen de op dit punt gemaakte detailafspraken onderdeel uitmaken van de overeenkomst.
-
Hoe is de vertrouwelijkheid van mijn gegevens gewaarborgd?
De toegang tot uw data is beveiligd. Onze software is onderworpen aan beveiligingstesten waardoor we instaan voor de vertrouwelijkheid van uw gegevens. U bepaalt zelf wie u toegang geeft tot uw data en wat degene die u toegang geeft mag doen binnen uw omgeving. Meer informatie vindt u in ons informatiebeveiligingsbeleid.
-
Eigendomsrecht van uw data in Toolplan
U blijft eigenaar van uw gegevens. DSE zal uw gegevens niet delen met derden. Meer informatie vindt u in ons privacybeleid.
-
Integriteit van uw data in Toolplan
Uw gegevens worden in een beveiligde omgeving bewaard en versleuteld verstuurd over het internet. Hierdoor wordt niet geautoriseerd gebruik van uw gegevens voorkomen. Meer informatie vindt u in ons informatiebeveiligingsbeleid.
-
Wat gebeurt er met mijn gegevens na het beëindigen van de overeenkomst?
Vastgelegde gegevens worden bij beëindiging overeenkomst na een retentieperiode van 12 maanden pro-actief onomkeerbaar geanonimiseerd of gewist. Gedurende deze retentieperiode wordt u in staat gesteld de gegevens te downloaden om te voldoen aan uw eventuele wettelijke bewaarplicht. Meer informatie vindt u in ons privacybeleid.
-
Hoe is de garantie omtrent Toolplan geregeld?
DSE zal zich er voor inspannen gebreken in de programmatuur binnen een redelijke termijn te herstellen. DSE kan in voorkomende gevallen het herstellen van gebreken uitstellen totdat een nieuwe versie van de programmatuur in gebruik wordt genomen. DSE kan tijdelijke oplossingen aanbrengen dan wel probleem vermijdende beperkingen in de programmatuur aanbrengen totdat een definitieve oplossing beschikbaar is. Meer informatie vindt u in onze algemene voorwaarden.
-
Beschikbaarheid van Toolplan
DSE zal zich er voor inspannen gebreken in de beschikbaarheid binnen een redelijke termijn te herstellen. Tijdens het service window van 8:30 tot 17:00 zal op werkdagen onmiddellijk actie ondernomen worden die leidt tot herstel van de beschikbaarheid van de dienst. Meer informatie vindt u in onze algemene voorwaarden.
-
Kan ik gegevens importeren uit bestaande pakketten?
DSE kan voor u een maatwerkoplossing bieden voor de koppeling van uw gegevens met Toolplan. De details van de koppeling zullen we met u bespreken om vervolgens voor u een passende aanbieding te maken.
-
Is er een handleiding van Toolplan beschikbaar?
Er is een handleiding en een quick start guide beschikbaar die u wordt toegestuurd na afname van Toolplan of eerder op verzoek.
-
Is er een helpdesk bereikbaar als ik vragen heb over het gebruik van Toolplan of problemen ondervindt tijdens het gebruik?
Met vragen over Toolplan kunt u contact opnemen met info@toolplan.nl of op werkdagen tussen 8:30 en 17:00 bellen naar 0251-260680.